Oto mała lista problemów i zmian jakie mogą Państwo napotkać w sprawozdaniach za wytworzone odpady:
- Jeśli prowadzą Państwo instalacje i wykazują odpady z instalacji, to powinny zostać dodane w dziale I tabeli 1 – wiele osób pomija ten krok
- Po uzupełnieniu danych w poszczególnych działach nie pojawia się oznaczenie „Tabela zawiera dane” – nie widać, w którym miejscu dane zostały wprowadzone
- Po złożeniu sprawozdania brak jest opcji podglądu lub zapisania sprawozdania jako pdf – do wyboru jest tylko Pobierz UPO i Utwórz korektę (jedyny sposób, żeby podejrzeć złożone sprawozdanie to utworzenie korekty, którą można usunąć)
- Jako pełnomocnictwo nie da się załączyć pliku XML – najlepiej spakować go z potwierdzeniem przelewu do ZIP
- Przy załączaniu pełnomocnictwach często pojawia się błąd: postęp pokazuje 100% i zatrzymuje się ale niczego nie załącza. Poprawnie załączanie pełnomocnictwa powinno zakończyć się pojawieniem się u góry zielonego komunikatu oraz nazwy pliku w polu i przycisku „pobierz”:
- W Dziale I Tabela 1 – w niektórych sprawozdaniach brak możliwości usunięcia dodanego błędnie lub podwójnie MPD
- Przestało być obligatoryjne wypełnianie pól:
- sucha masa – odpady które tego wymagają: https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/files/katalog-odpadow.pdf
- symbol klasyfikacji PKD (dział I: dodawanie MPD)
Zatwierdzenie sprawozdania przez Urząd Marszałkowski będzie związane z przesłaniem odpowiedniej wiadomości w systemie BDO – dostęp do niej mają jedynie użytkownicy główni systemu poprzez przycisk koperty umieszczony na górnym pasku (obok danych osoby zalogowanej). Niestety prawdopodobnie dalej system powiadomień nie działa prawidłowo – użytkownicy nie widzą załączników, w których urzędy wypisują błędy do poprawy. W przypadku zwrotu sprawozdania lub wniosku do korekty i braku informacji co należy skorygować zalecamy kontakt telefoniczny z właściwym Urzędem Marszałkowskim.
Jeśli zrobili Państwo coś nie tak, to każde sprawozdanie ma opcje korekty. Jednak mamy już zgłoszenie od kilku osób, że wybranie tej opcji wyświetla u niektórych błąd „korekta jest już w systemie” i nic nie da się zrobić w samym BDO – w tej sytuacji pozostaje tylko kontakt z pomocą BDO.
W kwestii pełnomocnictwa zapraszamy do artykułu: http://bdo.biz.pl/klopoty-ze-sprawozdaniami/