Firma Interseroh – organizacja odzysku opakowań przeprowadziła badania dotyczące funkcjonowania systemu BDO, oto wyniki:
- 55% respondentów źle ocenia funkcjonowanie BDO
- 53% – twierdzi, że system jest nieintuicyjny
- ok 50% – negatywnie ocenia wprowadzenie elektronicznej sprawozdawczości za pośrednictwem BDO.
- Dla ponad 60% – sporządzanie dokumentów (sprawozdań) w BDO jest skomplikowane
- Ponad 50% – miała złe doświadczenia w kontaktach z infolinią, wskazując m.in. na bardzo długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem
- ok. 25% – wprowadzenie elektronicznej ewidencji odpadów usprawniło pracę ich firm, 60% badanych nie zauważyło zmian na lepsze
- 30% – prowadzi sprawozdawczość poprzez podmioty zewnętrzne
- 42% – musiało zatrudnić i przeszkolić dodatkowych pracowników do obsługi systemu
Problemy sprawiają sporządzanie rocznego sprawozdania o produktach, opakowaniach i gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi (68%) oraz sprawozdania rocznego o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami (62%).
System jest trudny w obsłudze i nie spełnia swoich podstawowych funkcji. Problemem jest jego powolna praca, częste zawieszanie się oraz brak jasnych i praktycznych instrukcji. Obsługa i ewidencja odpadów jest bardzo czasochłonna, wynika to m.in. z konieczności ciągłego przechodzenia między wieloma zakładkami oraz wielokrotnego wprowadzania tych samych danych. Respondenci podkreślają, że nieprzyjazny i nieintuicyjny jest interfejs użytkownika.
Wiele podmiotów obawia się, że pierwszy rok działania BDO pociągnie za sobą kary wynikające z błędów i problemów, występujących przy obsłudze bazy.
Więcej: https://businessinsider.com.pl/nie-zmarnujmy-potencjalu-bazy-danych-o-odpadach/pgd5j4w.amp