Wyniki badania funkcjonowania systemu BDO

Firma Interseroh – organizacja odzysku opakowań przeprowadziła badania dotyczące funkcjonowania systemu BDO, oto wyniki:

  • 55% respondentów źle ocenia funkcjonowanie BDO
  • 53% – twierdzi, że system jest nieintuicyjny
  • ok 50% – negatywnie ocenia wprowadzenie elektronicznej sprawozdawczości za pośrednictwem BDO.
  • Dla ponad 60% – sporządzanie dokumentów (sprawozdań) w BDO jest skomplikowane
  • Ponad 50% – miała złe doświadczenia w kontaktach z infolinią, wskazując m.in. na bardzo długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem
  • ok. 25% – wprowadzenie elektronicznej ewidencji odpadów usprawniło pracę ich firm, 60% badanych nie zauważyło zmian na lepsze
  • 30% – prowadzi sprawozdawczość poprzez podmioty zewnętrzne
  • 42% – musiało zatrudnić i przeszkolić dodatkowych pracowników do obsługi systemu

Problemy sprawiają sporządzanie rocznego sprawozdania o produktach, opakowaniach i gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi (68%) oraz sprawozdania rocznego o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami (62%).

System jest trudny w obsłudze i nie spełnia swoich podstawowych funkcji. Problemem jest jego powolna praca, częste zawieszanie się oraz brak jasnych i praktycznych instrukcji. Obsługa i ewidencja odpadów jest bardzo czasochłonna, wynika to m.in. z konieczności ciągłego przechodzenia między wieloma zakładkami oraz wielokrotnego wprowadzania tych samych danych. Respondenci podkreślają, że nieprzyjazny i nieintuicyjny jest interfejs użytkownika.

Wiele podmiotów obawia się, że pierwszy rok działania BDO pociągnie za sobą kary wynikające z błędów i problemów, występujących przy obsłudze bazy.

Więcej: https://businessinsider.com.pl/nie-zmarnujmy-potencjalu-bazy-danych-o-odpadach/pgd5j4w.amp